Reklama w biznesie

Opakowania towarów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż jedynie ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt wizualny musi jeszcze przekazać właściwe informacje we właściwy sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze nigdy nie było tak ważne. Na półkach sklepowych dobrze zaprojektowane, kreatywne opakowanie może posiadać kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt albo linię produktów spośród innych (zobacz również: projekt graficzny). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma głównie podłoże emocjonalne. Bez wątpienia bardzo ładny, atrakcyjny schemat graficzny nie wystarczy, jeżeli już za produktami nie stoi dobrze dopasowana, akceptowalna jakość. Innowacyjne marki są ilustrujące na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W takich okolicznościach opakowanie wprost demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to pierwszy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko i wyłącznie narzędziem komunikacji i marketingu, niemniej jednak również narzędziem logistycznym, dlatego ważne jest, aby było wytrzymałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania a także zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, treść, elementy graficzne), oraz robimy koncepcję graficzną opakowania. Podczas prac projektowych projektujemy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. O ile asortyment towarów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnych formatów. Jest to niezbędne, ponieważ różnorakie formaty opakowań towarów mogą mieć bardzo różnorodne proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do w zasadzie każdego z nich osobno (zobacz także: dowiedź się więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej). O ile asortyment produktów jest dostępny wyłącznie w jednym schemacie, ten szczegół jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, niemniej jednak o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga wykonania wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Wymagania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary czcionek i tym podobne.) są dostarczane i weryfikowane przez klienta.

Polecam: https://www.iveno.pl/kalendarz-ksiazkowy-tygodniowy-a4-z-notesem