Lektor – czym się kierować przy wyborze?
Usługi lektorskie są potrzebne w wielu przedsięwzięciach, przykładowo przy produkcji promocji. Pamiętajmy jednakże, że lektor do promocji powinien charakteryzować się bogatym doświadczeniem a także odpowiednimi umiejętnościami, zdobytymi między innymi dzięki odpowiedniemu wykształceniu kierunkowemu. O ile więc poszukujemy dobrego lektora do naszego przedsięwzięcia, przede wszystkim sprawdźmy jego portfolio.
Dobry lektor – na co zwrócić uwagę?
Dobry lektor to głównie lektor z ogromnym zapałem do pracy, który jest otwarty na sugestie a także wskazówki reżysera. To też osoba, która jest terminowa oraz profesjonalna (sprawdź: VO do reklamy). Polski lektor świetnie sprawdza się w takich produkcjach jak marketing, jak też w filmach obcojęzycznych. Sporym ułatwieniem w pracy głosem jest z całkowitą czyli stu procentową pewnością odpowiednie wykształcenie, przykładowo studia aktorskie, które przygotowują do pracy w zawodzie lektora. Bez wątpienia duże znaczenie ma również bogate doświadczenia, między innymi praca w radiu czy przy audiobookach. Warto pamiętać, że voice over powinien posiadać odpowiednie zaplecze a także warsztat, aby wykonywać własne obowiązki całkowicie profesjonalnie a także w zgodzie z wytycznymi danej produkcji (więcej informacji na stronie: polish voice over). Jeżeli już zatem poszukujemy doświadczonego lektora, zwróćmy szczególną uwagę na jego portfolio a także podejście do zadań zawodowych. O ile będziemy kierować się tymi zasadami, z całkowitą czyli stu procentową pewnością uda nam się wybrać odpowiednią osobę, która oferuje kompleksowe oraz profesjonalne usługi lektorskie. Warto być świadomym, że lektor wpływa na jakość całej produkcji jej odbiór przez widzów.
Zobacz również: lektor do reklamy.