Dlaczego warto zlecić reklamę profesjonalistom

Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych umiejętności, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego dopasowania elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru barw i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Głównie powinno się zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy reklamować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować tekst ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie priorytetowych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.

Jest to istotne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – treść kluczowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (sprawdź też: dodatkowe informacje o projektach graficznych).
Projekt graficzny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, aby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i sprawi, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma ogromny wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różne emocje – podniecenie albo zapewnienie, odrzucenie albo pomoc, dlatego mądre wykorzystanie kolorów pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar powoduje nadmierne napięcie, dlatego nie gorzej stosować go z rozwagą. Żółty – symbol słońca, przyjemności; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy oznacza ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (więcej: materiały reklamowe). Ważne jest, by brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie wpływ kolorów, niemniej jednak też ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Łatwe symetryczne kształty i linie są łatwiejsze w odbiorze niż fantastyczne, skomplikowane kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, ale stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.

Sprawdź: www.iveno.pl/notes-na-spirali