Profesjonaliści od reklamy

Projektowanie opakowań to bardzo ważny krok – należy go wytworzyć w sposób przemyślany. Opakowanie jest często – jeżeli nie za każdym razem – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak istotne jest pierwsze złudzenie.

Przenigdy nie mamy drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie (zobacz więcej: materiały reklamowe). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą towarów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z priorytetowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu wyłącznie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli już myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, musimy poszerzyć nasze horyzonty. Musimy brać pod uwagę nie tylko użytkownika końcowego, niemniej jednak także wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Musimy także zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań często brakuje szczerości w określaniu, czym starannie jest oferowany przez nas produkt (więcej informacji na stronie: przeczytaj więcej o tworzeniu materiałów reklamowych). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. De fakto w tym przypadku najczęściej kupujemy zwykłe herbatniki, a czekoladę powinniśmy oczywiście dodać sami. Jest to też częste zjawisko w dziale mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak by nie oszukiwać klientów.

Źródło: https://www.iveno.pl/kalendarz-ksiazkowy-tygodniowy-a4-z-notesem